miércoles, 28 de mayo de 2025

EXPOSITION LOUIS-JEAN DESPREZ. INSTITUT SUÉDOIS, PARIS. MANON DE JULES MASSENET. OPÉRA NATIONAL DE PARIS, VIDÉO

La reine donne l'ordre à De la Gardie de commencer la fête. Décor de la pièce "Drottning Christina" ("La Reine Christine"), acte I, scène 2. Par Louis Jean Desprez (1743 - 1804). Gravure. 36,9 x 46,7 cm.
Musées, Expositions Instituts culturels

"Louis-Jean Desprez. Entre-mondes" Exposition monographique consacrée au voyageur, peintre, architecte et graveur, qui fut l’un des plus grands décorateurs de théâtre d’Europe (1743-1804).

Lieu : Institut suédois, Paris 3e
Date de début : 17 mai 2025
Date de fin : 26 octobre 2025
Tarifs : Entrée libre.

Programmation : Du mardi au dimanche 12h-19h, jeudi jsq 21h
Fermetures : Lieu fermé le lundi
Site web : paris.si.se


L´OFFICIEL DES SPECTALES



MANON, OPÉRA NATIONAL DE PARIS

Let us love, laugh and sing without end”, proclaims Manon, even more attracted by jewels and the easy life than by her love – however sincere – for the Chevalier des Grieux. If this opera, inspired by Abbé Prévost’s novel, is one of Jules Massenet’s most popular, it is because the drama is portrayed in a musical idiom as fertile as it is varied.

Alternating recitatives, musical forms reminiscent of the 18th century and grand lyrical or virtuoso arias (“Manon, sphynx étonnant”, “Je marche sur tous les chemins”), the score renews the conventions of “opéra-comique”.

Beyond the story of a passionate love affair, the work paints a picture of Regency-era morals just as it reflects those of the Third Republic – the period of Manon’s creation. This society of pleasure, painstakingly concealing brutality and sordidness, is also the society of the Roaring Twenties, the setting for Vincent Huguet’s production.

Opéra national de Paris

No hay comentarios:

Publicar un comentario