viernes, 23 de agosto de 2024

ARCHITECTURE DES SALLES DE SPECTACLE. MUSÉE D´ORSAY. MUMMIES AND CURSE, FAMOUS TALES

Du 20 juillet au 27 octobre 2024

Le XIXe siècle a connu un formidable développement de la production de pièces de théâtre, opéras, opérettes, concerts, mais aussi conférences, revues, et bientôt ce que l’on allait appeler le « music-hall ».

Il a donc fallu construire, plus que jamais auparavant, de nombreuses salles propres à accueillir ce type de manifestation, permettant à un public toujours plus nombreux de profiter au mieux des  spectacles. Les architectes ont alors rivalisé d’inventivité pour doter les villes de salles toujours plus grandes et plus belles, en s’appuyant sur une histoire longue, remontant à l’Antiquité.

Commissariat

François Blanchetière, conservateur en chef Sculpture et Architecture ;

Claire Guitton, chargée d’études documentaires Architecture.

https://www.musee-orsay.fr/fr/agenda/expositions/architecture-des-salles-de-spectacle


AND A BOOK


Curse of the Mummy: Victorian Tales of Ancient Egyptian Terror 


Long before the opening of Tutankhamun's tomb in 1922 or Boris Karloff's film portrayal of "Imhotep" ten years later, legends of the Mummy enthralled readers of the Western world. 

The Gothic horror tales collected in this anthology reflect the Victorian fascination with Egypt's oldest inhabitants.

In Curse of the Mummy, four master storytellers of the nineteenth century share gripping tales of cursed plunder and injudicious flirtations with eldritch magic.


THE MUMMY'S FOOT by Théophile Gautier
from 
Musée des familles, Vol. VII (1840)

AFTER THREE THOUSAND YEARS by Jane G. Austin
from 
Putnam's Magazine, Vol. II (1868)

LOST IN A PYRAMID, OR THE MUMMYʻS CURSE by Louisa May Alcott
from 
The New World Magazine, Vol. I (1869)

LOT NO. 249 by Sir Arthur Conan Doyle
from 
Harperʻs, Vol. LXXXV (1892)


This anthology has been newly compiled, edited and typeset by Fox Editing for the Supernatural Fox Sisters' Supernatural History Series. 


These works were collected from various digital and print editions in the public domain and are presented unabridged. The original spellings have been retained, while some archaic punctuation has been lightly modernized.

No hay comentarios:

Publicar un comentario