sábado, 30 de abril de 2022

LIVRE: OLIVIER BARDE-CABUÇON, "LE CERCLE DES RÊVEURS ÉVEILLÉS. AND "WIDESPREAD PANIC", BY JAMES ELLROY


Paris 1926. Tournées vers les plaisirs et la fête, les années folles battent leur plein et Montparnasse est le nombril du monde. La mort suspecte d'un patient amène Alexandre Santaroga, psychanalyste atypique, à s'intéresser à un mystérieux cercle de rêveurs éveillés. La rencontre fortuite avec Varya, récemment échappée de la Russie bolchevique, lui permettra d'y enquêter. Mais Santaroga a-t-il introduit une brebis ou un loup au sein du cercle ? Surréaliste et adeptes du rêve éveillé, aventurière et artiste, Russes blancs ou Américain en goguette, Olivier Barde-Cabuçon donne vie à une galerie de personnages étonnants du Paris flamboyant de l'époque tandis qu'en coulisses se dessinent la montée du fascisme et la tentation de dangereuses alliances.



https://www.babelio.com/livres/Barde-Cabucon-Le-cercle-des-reveurs-eveilles/1299069


AND

"WIDESPREAD PANIC": A NOVEL BY JAMES ELLROY

From the modern master of noir comes a novel based on the real-life Hollywood fixer Freddy Otash, the malevolent monarch of the 1950s L.A. underground, and his Tinseltown tabloid Confidential magazine.

Freddy Otash was the man in the know and the man 
to know in ‘50s L.A. He was a rogue cop, a sleazoid private eye, a shakedown artist, a pimp—and, most notably, the head strong-arm goon for Confidential magazine. 
 
Confidential presaged the idiot internet—and delivered the dirt, the dish, the insidious ink, and the scurrilous skank. It mauled misanthropic movie stars, sex-soiled socialites, and putzo politicians. Mattress Jack Kennedy, James Dean, Montgomery Clift, Burt Lancaster, Liz Taylor, Rock Hudson—Frantic Freddy outed them all. He was the Tattle Tyrant who held Hollywood hostage, and now he’s here to CONFESS.
 
“I’m consumed with candor and wracked with recollection. I’m revitalized and resurgent. My 
meshugenah march down memory lane begins NOW.”
 
In Freddy’s viciously entertaining voice, 
Widespread Panic torches 1950s Hollywood to the ground. It’s a blazing revelation of coruscating corruption, pervasive paranoia, and of sin and redemption with nothing in between.
 
Here is James Ellroy in savage quintessence. Freddy Otash confesses—and 
you are here to read and succumb.

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