MICHEL BOUQUET EST DISPARU, À 96 ANS, AUJOURD´HUI
MICHEL BOUQUET. Selon Fabrice Luchini, il "n'allait pas bien" depuis quelques semaines".
- Michel Bouquet est décédé à l'âge de 96 ans ce mercredi 13 avril 2022. C'est un géant du cinéma et du théâtre, unanimement salué par la profession et les politiques, qui nous a quittés. L'AFP a révélé que le comédien était mort "dans un hôpital parisien", citant son service presse. De nombreuses personnalités et des anonymes ont salué la mémoire de celui qui était considéré comme un immense acteur. Parmi ceux qui lui ont rendu hommage, citons Emmanuel Macron, Alain Delon ou encore Fabrice Luchini.
- Michel Bouquet était-il malade ? L'état de santé de Michel Bouquet avant son décès ce mercredi 13 avril 2022 reste méconnu. Cependant, Fabrice Luchini a révélé au micro de Pascal Praud sur RTL qu'il "n'allait pas très bien" depuis quelques mois, sans faire davantage de révélations sur sa maladie. Il a simplement précisé qu'il "commençait à ne plus être maître de tous ses souvenirs" depuis deux ans. On avait récemment aperçu Michel Bouquet au cinéma, puisqu'il jouait dans "Villa Caprice", sorti en 2021.
- Michel Bouquet était considéré comme l'un des comédiens les plus talentueux de sa génération, tant pour ses films que pour ses rôles au théâtre. Au cinéma, on a pu le voir dans "La mariée était en noir"," Borsalino", "Renoir", "La femme infidèle" ou "Les Misérables". Il a tourné avec les plus grands, de François Truffaut à Claude Chabrol en passant par Henri Verneuil. Michel Bouquet avait reçu deux Césars en 2002, pour le film "Comment j'ai tué mon père" puis en 2006, couronnant son interprétation de François Mitterand dans "Le promeneur du Champ-de-Mars". Sur les planches, son terrain de jeu de prédilection, il a joué "Le malade imaginaire", "L'Avare" ou "Le roi se meurt" d'Eugène Ionesco, qui lui avait même valu un Molière.
- AND AT THE FRICK COLLECTION, NEW YORK
- March 17, 2022 to August 28, 2022
The Frick Collection presents a one-room installation by Italian artist Giuseppe Penone (b. 1947). Displayed at Frick Madison in the broader context of the museum’s decorative arts and Old Master paintings and sculpture, this unprecedented exhibition by the acclaimed Arte Povera artist is the first to feature his work in the medium of porcelain. Consisting of eleven disks created during a 2013 collaboration with the Sèvres Porcelain Manufactory in France—works never before shown publicly—this project invites a dialogue with the Frick’s rich holdings in the medium. Penone’s series of disks is shown on the third floor in concert with a nearby gallery featuring eighteenth-century porcelains by several renowned manufactories. The exhibition is organized by Giulio Dalvit, the Frick’s Assistant Curator of Sculpture, and is accompanied by a fully illustrated catalogue.
The Frick’s porcelain holdings have increased
dramatically in recent years through acquisitions of works from the Sèvres,
Meissen, and Du Paquier manufactories. Correspondingly, the museum’s activities
reflect this abiding focus through publications, programming, and exhibitions,
including those with contemporary artists Arlene Shechet (2016–17) and Edmund
de Waal (2019).
Giuseppe Penone created this remarkable group of porcelain disks as a continuation of his Propagazioni (Propagations) series in various media, begun in 1995. Made by hand, the disks involve a production process stretching over long periods of time and reward close and prolonged viewing. Each of ten white porcelain disks features the imprint of one of Penone’s fingers in black paint; the eleventh disk is a variation, rendered in gold. Thin lines extend concentrically from the fingerprint at the center of each disk, resembling the ripple effect in water or the rings that mark a tree’s annual growth. Propagazioni brings together a number of themes that run through the artist’s work, most importantly, his relationship to nature and the mutable definition of sculpture.
Giuseppe Penone is a key figure of Arte
Povera, a seminal postwar art movement born in Italy in the 1960s that
challenges the restraints of traditional art, especially in terms of materials.
His works have been featured in solo exhibitions and installations at the
Galleria degli Uffizi (2021), the Louvre Abu Dhabi (2017), the Rijksmuseum
(2016), the Château de Versailles (2013), Madison Square Park in New York City
(2013), and the Whitechapel Gallery in London (2013), among many other sites.
In 2020, Penone made major gifts of works on paper to the Philadelphia Museum
of Art and to the Centre Pompidou, Paris. In the fall of 2022, both
institutions will present comprehensive exhibitions of drawings and related
sculptures by the artist.
Principal support for the exhibition is provided by Gagosian.
Additional funding is generously provided by Agnes Gund, Jane Richards,
Kathleen Feldstein, and an anonymous gift.
https://www.frick.org/exhibitions/penone
No hay comentarios:
Publicar un comentario