jueves, 29 de marzo de 2018

UN VERDI JOVEN, EL CORSARIO, EN EL PALAU DE LES ARTS DE VALENCIA





Direcció musical
Fabio Biondi

Direcció d’escena
Nicola Raab

Escenografia i vestuari
George Souglides

Coreògraf de lluita i rodatge
Ran Arthur Braun

Il·luminador
David Debrinay

Nova producció
Palau de les Arts, Opéra de Monte-Carlo

Cor de la Generalitat
Francesc Perales, director

Orquestra de la Comunitat Valenciana

En la ment del poeta

El 1814 es va publicar The Corsair, de Lord Byron, i ja en el seu primer dia en va vendre 10.000 còpies, un èxit sense precedents per a un poema. L’obra es relaciona remotament amb els viatges del mateix Byron per Grècia, encara que retrata amb força el món interior de l’autor i alguns dels seus conceptes polítics. Verdi es va sentir immediatament atret per la seua força romàntica i emotiva i va demanar a Francesco Maria Piave que el recreara en llibret.
Corrado, el corsari, està en lluita contra la humanitat per a alliberar els oprimits, i pateix per la tasca que ell mateix s’imposa, ja que comporta la guerra, la mort i la destrucció per a ell i, també, per als seus.
L’òpera resultant és summament condensada i concisa, poc menys de dues hores de música, en què es té la sensació de ser testimoni dels esdeveniments en temps real, a pesar dels canvis d’ubicació des de l’illa del corsari fins a una ciutat de Grècia dominada pels turcs. El nexe entre el personatge principal i el creador de la història resulta palpable, i això ens ha fet prendre la decisió de convertir en una vivència interior la major part de la trama. Totes les accions externes es presenten com a records o imaginacions, bé en forma de reminiscències del poeta sobre els seus escrits quasi conclosos o en la creació activa de situacions i personatges que van del seu cap al paper. Finalment, s’imbueix en la seua pròpia història i s’hi perd dins. En conclusió, es podria dir que hem assistit a les dues últimes hores —la duració d’aquesta òpera— de la vida del poeta. Veiem i comprenem la bellesa destructiva del procés de creació, els perills d’endinsar-se en el món de la pròpia ment, negant-se ja a eixir-ne.

Nicola Raab

https://www.lesarts.com/temporada-2017-2018/operas/il-corsaro/

No hay comentarios:

Publicar un comentario